Past Perfect

"They had talked to the teacher...

...before they went home."

The past perfect is equivalent to the German „Plusquamperfekt“. It is used to express and differ between older and younger actions so if there is an action and another action, which happened before, is supposed to be described, the older action has to be expressed in the past perfect while the younger action can be expressed by simple past, present perfect or any other past tense.

Formation:

subject + auxiliary „had“ (+ not) + past participle (-> if the verb is regular: infinite verb + „- ed“)

Attention!: If the simple past of a verb is already irregular, the past participle of it is too.

Examples:

  • We had talked to the teacher before we went home.
  • Before I left I had eaten a sandwich.

 

Formation of questions:

(question word +) auxiliary „had“ + subject + past participle

Examples:

  • Had we talked to the teacher before we went home? – Yes, we had./ No, we had not.
  • Had there been food before we arrived?

Das Past Perfekt ist äquivalent zum deutschen Plusquamperfekt. Es wird verwendet um jüngere und ältere Handlungen zu unterscheiden und auszudrücken, das heißt wenn es eine Handlung in der Vergangenheit gibt und eine andere Handlung, die davor passiert ist, beschrieben werden soll, muss die ältere Handlung durch das Past Perfect ausgedrückt werden, während die jüngere Handlung durch Simple Past, Present Perfect oder jeder anderen Vergangenheitszeitform ausgedrückt werden kann.

Bildung:

Subjekt + Hilfsverb „had“ (+ not) + Partizip II (-> wenn das Verb regelmäßig ist: ungebeugtes Verb + „- ed“)

Achtung!: Wenn die einfache Vergangenheitsform des Verbes schon unregelmäßig ist, ist es das Partizip des Verbes auch.

Beispiele:

  • We had talked to the teacher before we went home. (Wir hatten mit dem Lehrer gesprochen, bevor wir nach Hause gegangen sind.)
  • Before I left I had eaten a sandwich. (Bevor ich gegangen bin, hatte ich noch ein Sandwich gegessen.)

 

Bildung von Fragen:

(Fragewort +) Hilfsverb „had“ (+ not) + Subjekt + Partizip II

Beispiele:

  • Had we talked to the teacher before we went home? – Yes, we had./No, we had not. (Haben wir mit dem Lehrer gesprochen bevor wir nach Hause gegangen sind? – Ja, haben wir./Nein, haben wir nicht.)
  • Had there been food before we arrived? (Hatte es Essen gegeben bevor wir angekommen sind?)

Kommentar verfassen

Deine E-Mail-Adresse wird nicht veröffentlicht. Erforderliche Felder sind mit * markiert

Nach oben scrollen